Марија: „Едни од најдобрите маркетери, се самоуки маркетери“

Запознајте ја Марија која од таа е Senior Partner ДВИЖЕЊЕ. Марија е личност која верува дека прогресивните идеи можат да го променат светот. Таа сака да ја зграпчи секоја можност што верува дека има потенцијал и да им помогне на бизнисите да ја раскажат својата приказна. Иначе е љубител на животните, добрата храна, како и патувањето, а во посебен живот се работи со повеќе нешта за кои ја седнале малку повеќе да ни раскаже 😊

1. Како личноста пасија е дигитален маркетинг, што е за најимпресивно во дигиталниот свет според трендовите и новите технологии?

Како за прво прашање, не знаете од каде да започнете! Сведочиме на голем број промени во последните 3 години, или со други зборови беше редно време сите колективно да излеземе од луѓето од шаблон. Ако имаш инфлуенсер, во моментот е најрелевантно да се открие со својата публика на повисоко ниво, да споделиш информации и да застанеш позади кои се етични и го прават истото. Оваа насока сметам дека оди во убав правец за сите, а најмногу за оние кои можеби немаат помалку следачи, но не треба што да споделат.

Оттука (на сцената и UGC user generated content што претставува содржина креирана) од корисниците во форма на прегледи, видеа, нивното мислење, и сето тоа е одлично спакувано. Тикток алгоритамот функционира беспрекорно и ни покажа нова димензија на персонализација. Најимпресивни ми беа сите Web3 и AI/VR презентации кои имаат шанса да ги слушнам од прва рака од врвни компании на Web Summit минатиов. Најдоброто допрва доаѓа, со тоа и нашите дигитални професии доколку се рекламираат.

2. Ајде малку да зборуваме за “storytelling”. Зошто е важно да се користи и на кој начин се користи во вашиот професионален живот?

За да мора да разговараме за правилно „искреиран“ или раскажување приказни, да излеземе од мајндсетот дека треба да го продадеме. Овде е таа граница кои брендови не секогаш ја разбираат и веруваат дека ако се вложат во нешто, мора да се продаваат бенефит од истото. Напротив, на долг рок преку “storytelling” доколку е добро поставен, имаме многу бенефити во градењето на еден бренд. има помотивно дозволуваат да се врзуваат.

Професионално се употребува во кампањи и стратегии кои не се од денес за утре во текот на денешниот план. Со тоа, сакам да влеам чувство на заедничко, автентичност, да се поврзам со луѓето на длабочина од сето тоа да произлезе нешто разно.

3. Знаеме дека по природата си “Problem solver”. Кој начин им помага на бизнисите да ги реши своите проблеми?

Првенствено, преку разговор. Нема ништо побитно од тоа да се сослушаме и да најдеме заедничко решение. Соработниците кои ги имаат во моментот, имаме искрена комуникација и тоа многу го ценам. Оттука, просторот за „проблеми“ е сведен на минимум и на мене може да се смета за поддршка во развивање на познати брендови маркетиншки комуникации, маркетинг стратегија, насоки како и она што јас најмногу сакам да работам – Product & Growth Marketing.

4. Дали мислите дека бизнисот во светот е запознаен со концептот на маркетингот и дали треба да го искористите неговиот потенцијал?

Дека бизнис светот е отворен – но дали одлучува максимално да ги оптимизирате, за жал се уште не. Потенцијалот е голем, навистина не е потребно многу. Голем број од бизнисите ја имаат перцепцијата што за да креирате нешто вредно од маркетинг перспектива, треба да имате повеќе буџети. Со појавата на UGC (user generated content) претходно и класичниот метод на постирај-рекламирај изумира и тоа е сосема во ред. Оние кои го имаат ова на време (компаниите) претходно беа во предност и денешното биколување на трендовите и свесната одлука да биде пасивен – не е повеќе опција.

5. Од главниот тренер на Академијата за дигитален маркетинг во SEDC. Какво е твоето досегашно искуство со групите со коиш?

Уживам! Знаење отсекогаш сум сакала да пренесувам. Тоа го правам и како менторка во Stella Network, a сега и како маркетинг тренер на Академијата за дигитален маркетинг во SEDC. Сметам дека и студенти се свесни колку е можно да се внесе во предавањата за тие да имаат едно целокупно искуство. На предавањата и многу често се развиваме дискусии од кои според мене произлегуваат и советите за нивната понатамошна кариера, на страната предавањето. Така што, гледам дадам максимално што можам да знам колку е битно да имаме поддршка за групата на крај да има знаење што веднаш ќе може да го примени секое каде.

6. Твојата константна љубопитност те тера постојано да се надоградува. Кои веб страни или канали на социјалните мрежи ги сметаат за најкорисни при почеток нови работи и следење на новости во индустријата?

Во времето кога има неколку работи кои започнаа да работат, дел од времето (2 часа сигурно) ги поминувам на LinkedIn каде што имам искреирано мој мини космос од маркетите кои сакам да ги следам и ми многу помагаат во вмрежување. Исто така многу кориснички дискусии од индустријата следам на Reddit и Twitter.

На страната од ова, има голем број билтени како на ниво на ниво ти даваат свежи и нови информации (како WorkDaze, TechCrunch, The Daily Carnage) и додека ги извршувате функциите на некои полесни често слушам подкасти.

Како маркетер со долгогодишно искуство, верувам во константна едукација, па во студијата една обука за Growth Marketing на Growth Tribe.

7. Што би им препорачала на сите оние кои сакаат да почнат да се бават со дигитален маркетинг како фриленсери и кои се најголемите предизвици за да влезат во сферата?

Како консултант, делот со работењето сам за себе, смета за повеќе проекти или водење на клиентите е дел на кој се уште се навикнувам што ми е уште повеќе. Убавината на слободата е неизмерна, а кога си искуството е присутно тој што одбираш со кого ќе соработуваш и тоа е преубаво ослободително чувство.

Едни од најдобрите маркети на денешницата, се самоуки маркети. Не посетиле фенси факултет за маркетинг, но биле креативни и прегледи за одредени работи. Денес, имаме многу бесплатни ресурси, платформи но и одлични платени обуки кои можат да ја поминат смената на нечија кариера.

И како и муабетот со програмирањето, така и овде – мораш да го сакаш ова. Навистина е динамична средина, бара многу тестирање, има и грешки, но никогаш не смее да се доживее само „постирање на социјални медиуми“. Има многу маркетинг области во кои можат многу луѓе да се пронајдат, и оние кои се аналитички настроени и оние кои се многу креативни.

Големите предизвици се поврзани со градење добро портфолио, па затоа пред да започнете од нула фриленсер мојот личен совет е да биде проактивен, да дадете приказ на некоја личност и да се насочат кон проектите кои ја носат вредноста.

8. Како за крај, дали имаш моќ да решиш еден проблем во светот, кој бил и зошто го избираш тој?

Едукација. Нема ништо побитно од тоа сите да имаат пристап до квалитетна едукација како и пристап до целосно точни информации. Со добра едукација, секој би можел да разграничи што е добро од лошо. Па така ако сакаме да градиме општествени со емпатичните, грижливите и луѓето кои ги прават, ова би бил мојот фокус.

повеќе согледувања