Инфлуенсер или бркач на слави? 

Инфлуенсер маркетинг е несомнено моќна алатка но тргна по чуден пат во последните години. На почетокот, се беше за производот и приказната зад него, а сега е повеќе за славата и самопромоцијата. Но, пред да скокнеме во cringe-fest, ајде да направиме чекор назад и да ги погледнеме историските настани на инфлуенсер маркетингот. 

Дали знаевте дека првиот инфлуенсер од модерното време датира од 1931 година? Можете ли да погодите кој е? Дедо Мраз од Кока-Кола, секако! Заедно со магичните божиќни вибрации, Дедо Мраз стана заштитно лице на Кока-Кола, што доведе до приходи од милијарди. И дури и пред тие толку незаборавни реклами да се појават на телевизија, Инфлуенсер маркетингот се враќа во Римската империја каде што користеле мозаични билборди за да промовираат гладијаторски игри преку познати гладијатори кои имале статус на славна личност. Гладијаторите дури промовираа вино, масло и други производи. Звучи познато?  

Брзо напред 2000 години, Инфлуенсер маркетингот е сè уште работа и веројатно тука да остане. Со подемот на реалните ТВ-шоуа и социјалните медиуми, инфлуенсерскиот маркетинг малку полуде, правејќи инфлуенсери од луѓе кои дојдоа до слава благодарение на драмата и ситниците. Земете ги на пример Кардашијан. 

Во идеален свет, да се биде автентичен инфлуенсер би значело создавање вистинско и намерно влијание. Вистински инфлуенсер би била личност која е ан експерт во одредена индустрија, дава искрен совет, споделува корисно знаење, и искрено се грижи за своите следбеници, секогаш ставајќи ги на прво место. Не е дека овие типови на влијателни не постојат. Проблемот е што тие се ретки и во сенка на сите овие фиктивни инфлуенсери. Се чини дека во денешно време, секој со убаво лице може да има право да промовира производи за убавина и да дава совети за убавина. Сепак, сите знаеме дека повеќето „инфлуенсери“ го прават тоа што го прават за себе, за бесплатни производи, стекнување следбеници, видливост, слава на интернет, чувство за самопочит, признание итн. 

Во однос на проблемот почувствувавме потреба да создаваме листа која ги содржи основните работи што треба да ги знаете за да се биде инфлуенсер или кога во потрага по инфлуенсер за вашата следна кампања. 

ДРЖЕТЕ СЕ ДО НИША, НЕ ПРОМОВИРАЈТЕ СЕ  

Колку често сте виделе како некој влијателен на социјалните мрежи промовира неколку видови производи кои не се поврзани? Да земеме, на пример, некој хранлив инфлуенсер. Тие промовираат ресторани за кои веруваат дека прават вкусни, висококвалитетни јадења и имаат одлична услуга за клиентите. По некое време, гледате дека истата личност промовира брендови за е-спорт или козметика. Можете ли да го видите проблемот овде?

Луѓето кои ја посветуваат својата онлајн содржина и промоција на одредена ниша треба да се држат до таа ниша. Кога ќе почнат да промовираат други работи кои се толку неповрзани со тоа, тие може да се означат како лажни бидејќи се оддалечуваат од нивната првобитна намена. Јавноста добива впечаток дека инфлуенсерот почнал да прифаќа какво било партнерство само за да ја зголеми својата видливост и да остане релевантен, што ги тера да ја губат довербата во личноста. 

АКО НЕ ВИ САКА ПРОИЗВОД/УСЛУГА, БИДЕТЕ ИСКРЕНИ СО ВАШАТА ПУБЛИКА 

Друга разбивач лаже за производот или услугата што ја промовирате. Сме виделе многу пати, инфлуенсери зборуваат за ова неверојатно производ кој им помогнал да ослабат или тоа менување на животот искуство на кое сведочеле со користење на некоја апликација. По кратко време, поинаква реалност настанува кога јавноста тоа ќе го проба сама. Понекогаш инфлуенсерите забораваат дека јавното мислење е многу посилно од нивното лично мислење. Со тоа што се нечесни за квалитетот на производот на брендот, тие се повредувајќи го и нивниот углед и достоинство, да не зборуваме дека се оставајќи го брендот ранлив и отворен за повеќе критики.

Автентичен инфлуенсер би го пробал производот, а ако не им се допаѓа, би го одбил партнерството, или уште подобро, бидете искрени со нивните следбеници и кажете им ја вистината. Исто така, паметен инфлуенсер ќе разговара со претставници на брендот и ќе им каже што треба да направат за да го подобрат својот производ. Давањето искрени повратни информации е местото каде што навистина се случува влијанието. 

НАПРАВИ ПРИКАЗНА ЗА КЛИЕНТОТ, НЕ ЗА СЕБЕ 

Друга суштинска работа што инфлуенсерите ја забораваат е да фокусирајте се на брендот или производот наместо самите себе. Ако целта на промоцијата е да биде суптилна, како на пример користење на производ за коса во a „Подгответе се со мене“ ролна, тогаш е сосема во ред накратко да се спомене кој производ го користите. Но, ако идејата е да зголемување на свеста за брендот, создавањето приказна околу брендот е начин да се оди.

А добар пример би било - „Еј момци, многу сум возбуден што можам да ви кажам за „brandnameXY“! Тие се мал, но посебен бизнис лоциран во срцето на Скопје и го имаат најталентираниот вреден тим кој е отворен за бизнис, па затоа ве носам денес таму!“ А лош пример би било -  „Еј момци, штотуку станав, се напив кафе, правев рутина за кожа и вежбав, и размислував што да правам затоа што денес ми беше некако досадно, па решив да одам и да го пробам „brandnameXY““. Тоа е поинаква атмосфера.  

НЕ КУПУВАЈТЕ ЛАЖНИ ЛАЈК ИЛИ СЛЕДЕНИЦИ 

Во ред, ова е прилично очигледно, но сепак… Ќе се изненадите за тоа колку луѓето го прават тоа, а не само инфлуенсерите. Ако сакате да изгледате евтино, напред, купете следбеници, но ако сакате да бидете вистински инфлуенсер, обидете се органски раст, или спонзорирајте ја вашата страница. Вистината е дека најдобрите компании ќе допрат до вас кога ќе видат квалитетна содржина, а не илјадници следбеници. Но, ако сте компанија која бара инфлуенсери за соработка и не сте сигурни дали статистиката на сметката е легална, тогаш направи а брза проверка.

Едноставно одете во делот на следбениците на инфлуенсерот и скролувајте. Ако лицето купило следбеници, нема да биде тешко да се забележат бот сметки со кориснички имиња со чуден изглед, без профилни слики и нула објави. Можете исто така да направи проверка на односот следбеници/лајкови со тоа што ќе го погледнете просечниот износ на лајкови што ги добива инфлуенсерот по објава и потоа ќе видите дали соодносот е нормален во споредба со бројот на следбеници. На пример, ако сметката има 100 илјади следбеници, но објавите имаат само неколку стотици допаѓања, тогаш следбениците најверојатно се купени. Можеби ќе можат да измамат некои брендови, но повеќето ќе го направат тоа двапати проверете пред нив „стапи во кревет“ со инфлуенсер

ЧУВАЈ ВАШАТА СОДРЖИНА КРАТКА И ПРИВЕЧНА 

Прво, да ја повториме нашата мантра: Содржината е КРАЛ! Благодарение на појавата на кратки видео формати како што се TikToks', приказни, макари, шорцеви, и што уште не, креаторите на содржини и влијателите можат да ја одржат својата спонзорирана содржина кратка и слатка. Познатиот цитат на Бил Гејтс е уште поактуелен денес, имајќи предвид дека ако некој бренд сака да ги продава своите производи, треба да произведе висококвалитетна, релевантна, привлечна содржина. И понекогаш, на брендовите го оставаат подот отворен за инфлуенсерите да го направи тоа за нив, што е сосема во ред се додека тие можат да развијат вредна содржина и да ангажираат луѓе.

Се сеќавам дека секогаш треба да споменете кога вашата содржина е спонзорирана, но сепак најдете начин да го направите тоа вредни за гледачите обидувајќи се да ги решите нивните проблеми преку производот што го промовирате. Друга суштинска точка за брендовите кои бараат инфлуенсери е да размислат кого тие се обидуваат да го таргетираат, на кој тип на публика сакаат да и продадат, и кој би бил најдобар натпревар да го направи тоа. 

СТАВЕТЕ ГО ВАШЕТО ВЛИЈАНИЕ ВО ДОБРА ПРИЧИНА 

Значи, оваа е за сите добронамерни луѓе таму. Креатори на содржини или брендови кои го користат нивното влијание за добра цел се едноставно најдобар! Но, само ако тоа го прават чисто од срце, а не за да го зголемат својот публицитет. И има нешто во содржината што е поттикната од правењето добро... Таа е заразна и изразува емпатија, љубезност и подготвеност за дејствување. Без разлика дали станува збор за правење хуманитарни настани за ранлива група луѓе или организирање на собирање средства за чистење на отпадот, овие акции создаваат позитивна онлајн средина.

Следниот пат кога ќе барате инфлуенсер за вашите промотивни активности, размислете за општествената одговорност и како вашиот бренд може да придонесе за решавање на проблеми или зголемување на јавната свест за одредено прашање. И замислете што ќе се случи ако сите трендсетери на социјалните мрежи, лидери, мотиватори, модничари, подкастери и познати личности го ставија своето влијание на добро, може да создаде такво нарушувачко движење тоа би го променило интернет светот во грижливо и живописно место. 

Тоа е се за сега. 😉 

До следниот пат, 
Мир и просперитет 🖖 

повеќе согледувања